dinsdag 3 september 2013

Homepage Paul Boluijt


6 opmerkingen:

  1. Dag Paul,
    Bedankt voor je leuke homepage; deze vertelt veel. Ik ben benieuwd naar wat je te vertellen hebt over Alleen op de wereld; je mag hem nu weer op je leeslijst zetten! Veel plezier met deze module!
    Hartelijke groeten, Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Paul,
    jeetje ja, alleen op de wereld. Grappig dat je juist dit boek noemt. Ook voor mij heeft dit boek een bepaalde betekenis en wel 'verdriet'. Ik ben ooit in het boek begonnen maar vond het zo intens verdrietig dat ik ben gestopt. Ook ben ik ooit begonnen met het kijken naar de film, maar ook toen niet afgekeken. Wat word ik verdrietig van dit verhaal. En nog steeds heb ik niet de moed gevat om het boek te lezen. Dus het is voor mij vooral een boek geweest waarmee ik mezelf niet wilde of kon identificeren. En zodra dat er niet is, om welke reden dan ook, lees ik vaak een boek niet uit.
    Anders was dat bij mijn boek Jip en Janneke. Ik verhuisde bijna jaarlijks en wilde zo graag een huis met een tuin waarin zo'n heg stond met een gat erin en een buurmeisje of buurjongentje dat dan mijn beste vriendinnetje of vriendje zou worden. Ik denk dat ik daarin een soort geborgenheid zocht ofzo, hoewel ik destijds het verhuizen nooit vervelend heb gevonden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Diepe zucht van bewondering: wat heb je dit weer prachtig gedaan, Paul! En dit boek kon ik vroeger ook niet uitlezen om precies dezelfde reden als die van Suzanne. Heb later de tekenfilmserie gezien: ook tranen met tuiten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank voor de complimenten over de homepage.
    En wat AODW betrfet: ik zet hem bewust niet op mijn lijst. Er was sprake van een heftige identificatie, ook al begreep ik dat toen niet...
    Dan denk ik liever aan de kleuterschooljuf die Jip en Janneke voorlas!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Alleen op de wereld is erg verdrietig maar jouw foto van de homepage is mooi en integer, daar word ik blij van!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een gave, creatieve homepage paul! Ik ben benieuwd naar je essays. Ik heb alleen op de wereld nooit gelezen, maar ben nu wel een beetje nieuwsgierig. Ik denk dat ik hem op de lijst zet!

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.